Utby!


Tog mig den där promenaden idag! Till Utby. Eller först till Allum igen. Funnit det ultimata fiket! Drack latte och läste i boken igen. Och det vänder sig i magen på mig. Den är egentligen inte äcklig, men jag blir ändå äcklad. Men läser den ändå! Dock bara på dagtid, haha.

Som sagt, jag gick över bron till Utby idag! Pratade med mamma i telefon under tiden så jag skulle hitta. Men hade nog gjort det ändå. Har rätt bra lokalsinne faktiskt, och känner ofta igen platser jag varit på innan. Och det var ju inte så länge sen jag var där sist. I somras? Eller var det förra sommaren kanske?
"Vårat" hus ser förjävligt ut just nu. De håller på och renoverar så det ligger brädor och kartonger överallt på marken runt omkring. På framsidan ligger också en stor skräphög och massa nersågade grenar. Tror de håller på och bygger ut för påbåde fram- och baksidan verkar det vara altan/nytt golv för rum. Ville fota och visa hemma, men kände mig redan som en galning som gick sakta fram och tillbaka förbi huset. ;)
Hos granngubben var det ganska tomt. Det var blommor och gardiner i fönstren men inte en lampa lyste och ingen bil eller liknande fanns där. Undrar om de lever ännu? Eller om de blivit sämre och bor på hem. :/

Gick också förbi Antons hus! Sa till mamma att det är så dumt att man är så feg! Egentligen skulle man ju knackat på och se om de bor kvar, och se om de kände igen en, eller ens kommer ihåg en. Vad har man att förlora egentligen? Men det är just det - jag är för feg, haha.

Det var iallafall en rolig liten nostalgitripp. Minns ju inte mycket (knappt nånting) från när vi bodde där, det man tror man minns är ju sådant som man egentligen bara sett på film eller kort. Men det är ändå kul att se. :)

Kommentarer

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test