Mer häslosam?


Jag måste bli mer hälosam igen. Eller iallafall tänka på vad jag äter. Fast det är när jag verkligen vill äta nyttigare som det brukar sluta dåligt. Men pratade med mamma förut om att jag är sjuk. Och har sagt innan att jag inte brukar bli sjuk men nu har jag blivit riktigt sjuk två gånger på ca 1 månad. Dåligt immunförsvar? Äter för dåligt med vitaminer och mineraler, tror jag. Blivit rätt illa med det. Och tänker jag efter - jag kan inte ens komma ihåg vad jag ätit den sista tiden. :P Mat som jag lagat själv alltså.

Ännu sjukare är ju att jag vet precis vad man bör äta, ungefär hur mycket och varför / vad det är bra för. Allt sitter inpräntat i bakhuvudet, men inte fan lever jag som jag lär. Är det någon som gör det? Varför vet jag inte - för lat antagligen.

Så idag har jag lyckats fått i mig:

√ Flingor (utan mjölk) - fibrer, socker, massa snabba kohydrater.
√ Pasta - snabba kolhydrater
√ Två kanelbullar som jag fann längst ner i frysen - raffinerat socker, härdat fett, snabba kolhydrater.
√ Varm choklad - massa bajsskräp, helt enkelt.


Mmmh, där ser man hur nyttig jag är. Men jag skyller på att de obefintliga CSN-pengarna tömt mitt kylskåp ganska ordntligt. Så man tager vad man haver. :) Men på onsdag blir det gurka!


Anna Skipper är en bitch.

Kommentarer
Namn: Pappa

Imorgon köper du lite olika grönsaker och en skinkbit och så gör du en skinksallad.Jättegott

Åsså mjölk. Sen blir du snart frisk.

( Tror du har lite matpengar på kontot )

2009-03-23 @ 22:16:43

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test