Äventyr i Norrköping.


Snart har jag väl bockat av de städerna som finns häromkring iallafall..
var i norrköping i lördags! Skulle dit över dagen och lattja med Marie och plugga lite.. Det var kul! Och jäklar vilken snygg lägenhet de har! Damn.
Vi satt på balkongen i solen och läste om cognac, asskönt. Sen skulle vi ner till Bishops en sväng innan jag skulle ta tåget 20.40. Träffade två av hennes och Fiddes kompisar som var trevliga. :) På bishops blev det cider, irish coffee och en snabb gin-drink.
Gick till tåget så jag var där till halv nio, men inget tåg verkade gå? Så såg jag ett som skulle gå 21.11 till stockholm. Så dum som jag är tog jag för givet att den gick genom nyköping. så köpte en pendel-biljett och hoppade på tåget, men allt såg helt weird ut. Så gick av frågade konduktören "visst går denna genom Nyköping?" "Nej nej nej. den går raka vägen till stockholm", svarar han. Jaha.

Så gick tillbaka till stationshuset, försökte ringa marie, men hade inga pengar på telefonen så det gick inte. Men kunde ringa mamma som hade halebop så hon fick skicka sms till Marie som ringde upp och fick komma och möta mig. x)
Sov på deras soffa! Upp tidigt så jag hann med första tåget hem till Nyköping. Var framme 10.10. Och helt plötsligt var söndagen hur lång som helst! Varit vaken så länge så kändes som dagen aldrig tog slut. :P

Tåget som skulle gått 20.40 visade sig ha varit en buss istället. Så... jag som vill tågluffa runt i europa, hur i h-vete ska det gå när jag inte ens hittar rätt i Norr-/Nyköping? xD



att skriva blogginlägg på 3 minuter resulterar i att det blir ganska rörigt, märker jag.

Kommentarer
Namn: Memmie

haha varför lyckas du alltid med sånt?:o

2009-04-06 @ 15:41:08

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test