Våldsam demonstration i Nyköping.


Precis när jag varit ute och gått min runda förut och kom upp till torget runt klockan två hörde jag massa rop och ramsor. Undrade vad fan det var och såg massa andra folk som vände på huvudet också. Sen kom en stor klunga människor gåendes i demonstration och ropade massa. Det var tydligen en grupp antifascister som gick runt och skrek att man skulle stoppa fascismen osv. Bra tyckte jag, tills nynazisterna kom springandes efter och skrek och hade sig, sparkade på soptunnor och jag hamnade mitt i.
Ska jag vara helt ärlig blev jag skiträdd! Visst, jag förstod att de inte skulle göra någonting mot mig, men det kändes änndå i maggropen när jag var tvungen kosra deras väg och gå igenom deras gäng för att komma fram. :P Stirra ner i marken, liksom.
Skyndade mig fram till torget där det var full rulle! Det var poliser överallt! Bilar, bussar, motorcyklar. De hade batongerna i nävarna och var verkligen på sin vakt! Det var otäckt att se, även om de inte gjorde något just då, så vet man ju vad som kan hända. Och det stog människor överallt och stirrade. Jag ville bara bort därifrån. :P

Läste nu på internet att det varit stenkastning och rusningar mot polisen, men att ingen blivit skadad än så länge!
Undrar bara hur länge det håller i sig, och om det blir trubbel senare. Förhoppningsvis inte.



Annars upptäckte jag på stan att det var rosa lördag idag! Musik i köpcentrumena, massa rea överallt och godisbjudande etc etc. Mysigt! Synd bara att man ser förjävlig ut utan smink och oborstat hår. Inte direkt så man ville synas bland allt folk. :P Men det blev en liten sväng i butikerna iaf! Och nu ska jag väl fortsätta med plugg.... ska äta ravioli direkt ut konservburken först..

Kommentarer
Namn: mor

smakar nog lite bättre uppvärmt ;-)

2008-10-25 @ 17:52:56

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test