Tankar om flytt.

Hm, det slog mig nyss att jag kanske inte nämnt här att jag flyttar snart? 'cuz I will. Den första september börjar jag skola i Nyköping. Det är en KY-utbildning som heter International bar & management. Man lär sig bli en bra bartender, men den är lite mer avancerad så att säga. Inte bara blanda drinkar.
Vi läser barteknik, produktkunskap, hälsa, engelska, servering, alkohollagen, marknadsföring & försäljning, ekonomi, ledarkskap, lärande i arbete (LIA) som är praktik på arbetsplats, typ.

Det här kommer bli så bra! Eller? Jag ser iallafall fram emot det här, och hoppas att det blir kul och bra! Men det blir det nog! Det enda kruxet var att finna ett bra boende! Jag ska ju ändå bo i Nyköping ett år nu... Men fick tag på en enrummare, haha! 12 kvadrat med kokvrå. Shit, jag tror inte jag riktigt förstått hur litet det är. Men det skulle vara loftsäng så slipper ha en säng stående i vägen på golvet iallafall!
Jag ringde och pratade med hyresvärden förut idag, och vi ska dit den 17 och kolla vad jag behöver ha med, hur det ser ut och så vidare. Hoppas det inte är alltför förjävligt, men det tror jag inte! Det blir nog bra. :) Jag kommer iallafall bo väldigt centralt, och har nära till allting!

Som sagt, det kommer bli spännande! Men visst är jag lite nervös... x)

Nu blir det natti natti, jobb imorrn!

Kommentarer

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test