Vart går gränsen för ohälsosamt?


När blir mycket kaffe för mycket kaffe?
När jag brygger kaffe här måste jag göra fyra koppar kaffe år gången - går inte att mäta mindre mängder i bryggaren. När kaffet sen är klart måste jag ju dricka upp allt! Kan inte ta bara en kopp och slänga tre, eller ta två och slänga två. Sånna bra resurser har jag inte utan kokar jag kaffe måste jag dricka upp det också. Så det blir typ 4 koppar kaffe på 20-30 min. Och ni som känner mig och mitt kaffedrickande vet att jag inte direkt dricker kaffe sakta. Kan dricka det som läsk. x)

Nu säger jag inte att fyra koppar kaffe är för mycket och därav ohälsosamt. Men var går egentligen gränsen??
Sen att jag vaknar till och blir hyper ett tag framöver är bara en bonus när man är så seg som jag är nu. Dock brukar jag inte påverkas så mycket av kaffe. Och för den delen skulle jag slutat med kaffe för länge sen... men tar det när påsen är slut...

Kommentarer

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test