Ett inlägg med mycket - inget särskilt betydande - text.


God morgon,
Nu har jag iallafall sovit några timmar. Vaknade av att farfar ringde vid tolv. Men kunde inte svara. Sen ringde han vid ett igen och då bestämde jag mig för att inte sova bort hela dagen trots att jag är trött. kan faktiskt sova imorrn med.

Igår var grymt kul att jobba! Vi trodde det skulle bli aspackat me folk, men blev mindre än i fredags! Skumt. Anyway - grymt kul! Det var jag och praktikant no. 1 ( Jeffrey, Heffrey? inte säker på hur han stavar... ;] ) som skulle ha baren i första hand så skulle de andra hjälpa till vid behov, och sen efter tolv när vi öppnade två kassor.
Och det var kul! Blir alltid lite nervös när de första kommer - att de ska beställa svåra drinkar. Men det är bara att köra! Tillslut tänkte man inte utan bara gjorde.

Så det gick bra. Sen stack jag hem vid tre, som sagt för att hinna med min spårvagn och buss! Spårvagnen hann jag som sagt med men vid bytet hade bussen redan gått. Och buss no2, som skulle ta två timmar men ändå åka dit jag skulle, hade också gått! Så ringde till mamma att prata med, så gick jag tillbaka in till stan. Hade ingen aning om var jag var men gick ditåt jag trodde jag kommit från. Fann ett öppet McDonalds i stan som jag gick in och skulle värma mig i. Där mötte jag Nicas och J(h)effrey! Som trodde jag smet undan städningen! De visste nog inte hur förbannad jag var - och hade gärna städat baren ENSAM om jag hunnit med en buss hem.
De tyckte iallafall jag skulle ta en taxi hem istället för att sitta där i över två timmar. Said and done. Kom hem till slut. Fattig och arg. Trött och kall. Tror det var andra gången i hela mitt liv som jag sov med tjocka strumpor på fötterna - frivilligt i säng. Första var natten till igår.

Kommentarer
Namn: Mallan

Han kanske stavar med G

2009-02-15 @ 17:21:00
Din blogg/Hemsida: http://1andonly.bloggagratis.se

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test