Hasjkhagjfga, eller hur?


Det är en grej jag inte förstår (okej,det är många, men det här fattar jag inte för stunden....)
Så fort man nämner att turkar/östeuropéer är läskiga (nej, jag menar verkligen inte alla!!) så tycker de felsta att man är dömande och drar alla över en kam. Men är det så konstigt när majoriteten är äckliga framfusiga och påträngande människor?

Nu när jag gick hem från Micka mötte jag personer i fråga vid tre olika tillfällen.
Första snubben glodde och försökte stirra ut mig så trodde fan han skulle ramla av cykeln. Why?
Andra tillfället mötte jag två stycken på cykel. Direkt börjar de "Aah, hej tjejen! Tjejen hej!" Även om man inte ens blickar åt deras håll.
Tredje tillfället möter jag tre personer. De går och babblar på sitt lulliga språk. Ju närmare de kommer ju mer stirrar de. Sen när de kommer precis bredvid höjer de rösterna och inte fan vet jag om de pratar med mig eller med varandra. Men de babblar på och jag uppfattar ordet "bitch" massa skratt och babbel. Stackarn kanske var glad att han lärt sig ett ord på svenska. Och troligen inte uppfattat att ordet inte ens är svenskt.

GAH! Nej, jag är inte rasist eller liknande. Bara så jäkla frustrerad över det. Och att folk blir arga när man påstår detta. Sorry, men era bröder som bor här verkar inte ha mer vett och får oss tyvärr att döma de flesta.
Men nu är jag inte jag så jäkla berest så jag vet inte, kanske man raggar på så vis hos er?



Sorry, svammel. Behöver ut med aggressioner.


Kommentarer
Namn: Anonym

Kanske tror de att man ska ragga så i Sverige!?? Olustigt är det i alla fall

2008-10-15 @ 15:33:36

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test