Englishtalking people.


Dagen har gått grymt fort idag! Ändå har jag inte gjort ett dugg. Men det blir väl så när man går upp närmare tolv på dagen. Sen har jag inte fått ett dugg gjort, bara legat på soffan. Ingen motivation just nu.

Sitter och tänker på två gäster jag hade i loungen igår. Två "genomresande" som bara kom in för att äta. De pratade engelska och mitt första problem var att jag inte hade en meny på engelska. Så jag försökte så gott jag kunde förklara alla maträtter i våran meny på knagglig engelska. Men de var så nöjda så med min översättning.  Fast glömde helt bort vad räkor heter "öhm.. pink, small .. in the ocean.. öhm erhm, schrimps?" Haha, men det gick det med.
Sedan skulle de beställa dessert, och stackars gammelgubben ville ha Spa's cheesecake. :') Men jag hade ju sagt cheeseplate. Så bad om ursäkt och försökte förklara igen vad jag menat och då förstod han, och ville ha den. Sedan ville han  köpa en flaska rött vin. Men då var den sorten slut och... jaa, jag kände mig askass på mitt jobb just då. Men jag pratade med dem, och erbjöd annat så de blev nöjda till slut! De tackade iallafall så mycket och verkade glada. :)

Vet inte varför de fastnade i mitt huvud... men så är det.

Kommentarer
Namn: Memmie

"öhm.. pink, small .. in the ocean.. öhm erhm, schrimps?"

HAHAH ! omg, skrattade rakt ut nær jag læste! XD

2009-06-17 @ 15:15:22

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test