New years resolutions.


Igår när vi var hemma hos Jenny sa hennes mamma Gunilla en mucho smart sak angående nyårslöften. Hon frågade först om vi hade några och att det skulle man absolut ha! MEN. Det får inte vara negativa/nekande sådana. Man ska aldrig ha löften som börjar på "jag ska inte...." och "jag ska sluta...". Det är dömt att misslyckas om man kör med massa förbud! Därför är det bättre med andra mer possitiva löften!


Så kan väl skriva några fler(brukar skriva låånga listor) av mina löften. Vissa delar man med sig av, andra vill man mest hålla för sig själv.

• Gå mer på bio! (jag älskar att gå på bio.. så varför inte? :))
• Lägga ner mer tid på plugg.
• Ta chanser!
• Inte tveka, utan göra det som faller mig in, göra det jag vill.
• Ta allting med en klackspark.
• Fortsätta leka optimisternas optimist! Det blir så mycket roligare då.


Weii, det är väl troligen inte bara jag som blir pepp på att det är nytt år? Jag hoppas det här året kommer bli mer intressant och roligare än 2008. Iallafall första halvåret, som inte var en höjdare direkt. Och att det kommer fler chanser som jag hakar på! Men just nu känns det bara possitivt! Menar... vad har jag att inte vara possitiv över? Man lever bara en gång - man kan inte gå runt och haka upp sig på saker man inte gillar eller stör sig på. Gör det bästa av situationen bara. :) Jag vill uppleva saker nu! Och kanske kan jag stryka fler streck över punkerna i min "100 saker jag vill göra innan jag dör"- lista? :) Den som lever får se.

Kommentarer
Namn: Memmie

"Ta allting med en klackspark" läste jag "tala klarspråk" först.. behöver jag gå om skolan och skaffa glasögon?

2009-01-01 @ 23:46:40
Din blogg/Hemsida: http://kawokaw.blogg.se/

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test