Tystnadsplikt på jobbet?


När man jobbar inom servicebranchen ex. bartender el. servis/restaurang och liknande, har man tystnadsplikt då? Får man berätta utanför jobbet vad för typ av gäster/kunder man har om man inte pekar ut en viss person med namn eller detaljer på utseende, hur mycket denna druckit utan bara.. personlingheten/situation?

Anyway, det var tre stycken inne i baren idag som drack en hel del, som jag serverade. De satt i baren och pratade och var glada. Sen började den ena av dem att kalla mig fröken, fröken Jennie hela tiden. Det är ju okej, helt klart! Jag serverade dem ju. Men sen när han börjar berätta hur söt jag är. hur jag öppnat upp hans hjärta igen och pratade om hur söt jag var med hans vänner utan att han verkade fatta att jag hörde... när går den gränsen till obehag?
Den gick rätt fort för mig. Jag fortsatte självklart att vara trevlig mot dem, men varje gång han ropade på mig så kände jag att jag egentligen ville gå åt andra hållet.. Ibland orkar man inte sånt - när det blir för mycket! Självklart är det smickrande till en viss del. Men well, det skramlade in dricks iallafall. =)

Kommentarer
Namn: Memmie

haha! öppnade upp hans hjärta igen? hmm.. det var väldigt gulligt men .. dricks är ju bra!

2009-02-28 @ 12:56:43

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test