Likörprovning.


Igår i skolan var nog den bästa spritprovningen vi haft! Vi hade likörprovning! Det var mumsmums, kan man säga. :)
Men vissa likörer smakade verkligen enbart socker. Tror det var den blå curacao'n som smakade sockerlag. Någon hint av apelsin/pomerans kanske. Självklart fotograferade jag de färgglada glasen, men har dessvärre fortfarande ingen kamerasnabel.

Sen satte Michel oss på blindprovning på olika spriter. Och fyhelvete vad svårt det var. :S Blev helt nollställd på de mesta och visste ingenting. Bacardi Razz gick ganska lätt, och Cointreu som jag gissade på en triple sec. Tequilan... men haha, det var roltigt, men måste träna mitt luktsinne mer. x)

Kommentarer
Namn: mammaa

likörprovning skulle även jag kunna tänka mej. Låter smaskigt! ;-)

2009-04-05 @ 17:06:21
Namn: jennie

det var gott! :D

2009-04-06 @ 11:11:55
Din blogg/Hemsida: http://kakuseiheroism.blogg.se/

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test