Kaffe!


Idag i skolan hade vi kaffe / barista-kurs med Matteus-nånting. Det var intressant!
Om man bortser från att Marie's värktablett totalt knäckte mig. Vet inte om det var den men lyckades somna på föreläsningen, och jag var inte direkt trött innan jag tog den. :P

Men han gick igenom kaffets historia och lite fakta om bönorna osv, innan vi hade rn lektion praktisk göra.
Vi fick testa en riktig espressomaskin och göra espresso, kaffe latte och cappucino! Det var roligt! Har ju testat en espressomaskin på arvikafestivalen när jag jobbade där, men inte alls lika cool och exlusiv som denna! :D Och det blev gott!
Skulle prova att göra mönster och jag blev jättelycklig när jag lyckades! Framtill Madde påstod att jag gjort en rumpa. :(


Kommentarer
Namn: Memmie

jag hoppas att du tänkte på mig när du gjorde cappu?:(

2009-04-15 @ 13:25:30

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test