Pluggar drinkar för fullt nu! Det SKA sitta.


Pjuh, var tvungen ta en paus i nördandet, som vår lärare älskar att uttrycka sig! Var tvungen springa till hemköp och köpa toapapper. x) Kan bli jobbigt annars.

Idag i skolan var det skitskoj! Det blir bara roligare och roligare. Och man börjar bli mer avslappnad med folket. I början var man liksom rädd att ... vet inte - göra fel? x) Men nu känns det bättre! Har haft drinkblandning och drinkprovning idag med. Och nu börjar de goda drinkarna komma. Typ Grashopper, White Russian, Alexander etc etc. Och det är kul att lära sig.
Det lite jobbiga är att vi fick reda på igårkväll att vi ska ha prov på torsdag på alla drinkar! Hjälp? Så sitter och pluggar för fullt nu (inte precis nu, men snart igen!). Har skrivit recepten på lappar och sedan vikit ihop de - skrivit namnet utanpå och sen memorera vad de innehåller! Nån i skolan som föreslog det - smart som fan!

Men jag börjar bli hungrig. :/


Kolla vad duktig jag är. :) Dock är inte det här alla! Seriöst.... det är inte ens alla pre dinner cocktails.... Men jag kämpar vidare!


Kommentarer
Namn: mor

Duktig flicka... Kämpa på!! Kanske får vi ett smakprov från någon av lapparna när du kommer hem!?!

2008-09-08 @ 22:17:04
Namn: Memmie

RUSTY NAIL!!!:D

2008-09-09 @ 15:06:17
Din blogg/Hemsida: http://kawkaw-evolution.blogspot.com
Namn: Richard

Finns Avloppsrör med som riktig drink? ;p

2008-09-09 @ 21:40:50
Namn: Richard

Faen, det jag egentligen skulle säga var att det verkar vara ett smart sätt att memorera saker...

2008-09-09 @ 21:44:52
Namn: Jennie

Haha, naej, inte funnit den än iallafall! Kan fråga Hans (läraren) om han druckit den nångång, haha.



Jodå, det är rätt smart sätt tror jag! Tar ju bara evigheter att få ner alla drinkar på lappar. :P

2008-09-09 @ 22:40:42
Din blogg/Hemsida: http://kakuseiheroism.blogg.se/

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test