Öl & Whiskeymässa.


ÅH, jag känner mig så lättat att äntligen ha internet. Det har varit riktigt tuffa dagar i mitt liv... HAHA. Skojar. Eller?

Nej, men tänkte skriva lite om mässan vi var på i helgen! Hade ingen kamera såklart eftersom jag tappat den och den gick sönder.


Anyway, vi åkte till sthlm med tåget kvart över tio ungefär. Jag, Malin, Thomas och Robin. Kom till Stockholm vid halv tolv kanske? Mötte upp Andreas, Tom och Micke. Sen stog vi hur jättelänge och tölade om om vi skulle åka kommunalt eller med taxi! Micke ville åka kommunalt, Thomas ville göra som sin idol Micke, och vi andra röstade taxi. WE WON. Vi röstade ner Mickman och åkte taxi ut till Nacka. :) Där mötte vi även upp Cris sen. :)

På mässan var det jättemycket folk! Men det var kul! Smakade lite olika öl, köpte cider. Och en tadaaaaaaaaaa... IRISH COFFE! Jag känner hur kärleken till denna underbara drink bara växer - jag kommer överleva ännu en vinter!
Hade med mig tre glas därifrån och en påse med Whiskey-nougat. :)

Vi stannade på mässan i nästan åtta timmar tror jag? Världens längsta förfest? ;)
För sen åkte vi vidare in till stockholm city! Micke skulle visa oss sthlm sunkigaste (eller? Hängde fan inte med..) krogarna. Så vi gick in på en rockpub typ, och satt där och drack lite.
Malin snackade med några killar vid bordet och tillslut skulle vi gissa deras ålder.  Jag är verkligen jättedålig på det. Den äldsta av de gissade jag var 32 år. Var egentligen snäll där, för trodde seriöst han var 35! Nej, hur gammal var han - 42! Sen ville jag inte gissa mer.

Nästa ställe - ingen musik. Micke började bli ganska dragen, så man kunde gissa hur det skulle gå. ;) Stannade inte här så lång stund.
Cris hade ordnat så vi fick gratisinträde till Solidaritet i stockholm och var skrivna på listan! Så vi gick dit runt tolv/ett. Oj.
Jag kände direkt att jag i n t e är nån sån typ av person som hänger där. xP Haha, måste sett sjukt ut med mig på ett sånt ställe. xP Men jag hade skitkul! Vi dansade och pratade typ, och hade jättetrevligt! Köpte mig en White Russian i baren, men vägrade kolla kvitton sen. ;) HUA!
Blev bjuden på cider, och en redbull/jäger! Aldrig smakar förut - och nej, tänker inte göra det igen. x)

Sen blev allt uppochner. Malin ville hem (vi hade mer eller mindre t v i n g a t henne stanna...!), så vi letade åt Micke, som vi alla skulle sova hos.
Klockan fyra efter många om och men satt vi på MAX och käkade hamburgare. Ingen god så hälften hamnade i soptunnan.
Sen började vi alla gå mot slussen. Men det tog sin tid! Micke skulle ha snus, alla pratade med folk, Tom retade upp cigarettsugen tjej, letade bankomat osv osv. Men KUL var det!
Vet inte hur, men hamnade vid centralen sen. Och nej. Vi sov inte hos Micke. Cris åkte hem till sig. Micke åkte troligen hem till sig. Och jag, Malin, Tom, Thomas och Andreas spenderade resten av natten/morgonen på centralen och väntade på bussen hem till Nyköping. ;)
Mer detaljer går jag inte in på än att Malin var lite mindre glad - Tom skrattade världens läskigaste häxskratt och var elak - Andreas och Thomas sov - och jag var inte alls trött utan vankade fram och tillbaka på centralen i tre timmar.

Men säger det igen - Det var grymt kul och skulle inte väljt bort det!! :D


Orkade ni läsa? Inte jag. Det blev mest massa pladder - men nu känner jag ingen skuld att behöva skriva mera. ;)

Kommentarer
Namn: mamma

gott att "se" dej på bloggen igen!! Vi har också drabbats av abstinens.... jennie-blogg-abstinens :-)

2008-09-23 @ 20:38:24

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test