Kvällspromenad och tillfälligt aggressionsfri.

Nyss varit ute på superpromenad. Först längs hamnen sen in i stan och knatade runt. Minst 3 meter från varje skylt/stolpe. Det blåste, så bra tillfälle för åttabeninga saker att hoppa på mig. :(
Kände jag var tvungen att få ut lite aggressioner, här "hemma" har jag inget att ta ut det på så. Får bli att gå fort som satan och lyssna på hög musik. Duger ett tag iallafall.
Possitivaklubben, hurra!



Idag i skolan var det riktigt intressant. x) Vi gick igenom lite olika glastyper, drinkar, tekniker osv. Sen hade vi drinkprovning efter lunchen! Det var kul! Vi delade upp oss i två grupper med varsin bar och sen gick man upp två och två och gjorde varsin drink. Med lite olika typer av spritsorterna osv så de inte smakadea helt lika. När de drinkarna var klara fick alla gå upp och provsmaka! :) Vi gjorde en Dry Martini, Perfect Martini, Vodka Martini, Sweet Martini, Gibson, White Lady, Manhattan, Margaritha och en sidecar! Det var kul att testa de olika, för det är ju inte direkt sånna drinkar jag, personligen, beställer när jag går ut!
Tänkte gå igenom recepten nu och kolla lite på det vi gjort idag. Sen läsa igenom de drinkar vi ska gå igenom imorrn. Men D U M som jag är skrev jag inte upp på alla riktigt hur/vad de smakade. Klantigt, right? Men det går nog bra ändå.


Imorrn för den delen är ju "insparken". Vi träffas efter skolan och går hand i hand, två och två på led (HAHA?) till planen där vi ska spela brännboll! x) De som jag ska gå dit med, eller vad man ska säga, vill inte spela. Bara se på. Men jag vill ändå vara med och spela för att liksom komma in i gemenskapen. Det blir nog kul! Sen när det är den andra KY-kursen med. :) Tror de sa vi blir runt 40 pers! Sen skulle vi ha typ en timma på oss bara att gå hem, eventuellt byta om innan vi träffas igen och förfestar sen går till Lotsen och käkar tacos, och festar lite mer. ;)
Så var på bolaget här i centrum idag och handlade lite. Köpte nog mer än jag behöver imorrn, men kan vara bra att ha. Man vet aldrig, you know. Mamma trodde jag skulle sitta hemma ensam och dricka. Wow, är jag verkligen så tragisk?




Anyway, jag tror det kan bli kul imorgon kväll! Hoppas på det iallafall.


Plugga var det ja. Blev ett megalångt blogginlägg istället, om någon nu orkat läsa hit ner. Eller om ni hoppade hit ner från början kanske .....

Plugg och sen godnatt! ♥

Kommentarer
Namn: mor

Låter som en bra dag i skolan. Inte varje dag man får smaka starka drycker på ett sånt ställe :-) Hoppas det blir ännu roligare i dag, och jag misstänker att alkoholvolymen blir något större då!!?

2008-09-04 @ 14:41:57
Namn: MEMMIE

SLÅ ETT FRIVARV FÖR MIG?8D

2008-09-04 @ 17:50:48

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test