First day at school.


Idag var första dagen i skolan. Min nya skola. Det var kul!
Det var kul att träffa min framtida klass, några kände jag igen sen intervjudagen men de flesta var nya ansikten.
Vi gick mest igenom det kommande året, vad som gäller på skolan, regler etc. Sen körde vi namnlek för att lära oss alla namnen, och lite grejer.
Det var kul och jag tror det kommer bli bra! :D

Sen när Hans berättar om kursens innehåll, vad de andra har gjort som slutade i våras och sådär så låter det så grymt roligt! Haha, vet inte om det bara är sättet han berättar på, men troligen så är det jättekul! Ser fram emot det. Men det blir en hel del plugg, vilket de inte är sena att påminna oss om.
Har redan köpt första uppsättningen av böcker idag: "WSET Level 2 Intermediate Certificate in Wines and Spirits. 700 kronor. Wohoo!
Så det blir till att plugga vin ikväll. ;) Or not! Men tänkte kika lite i den iallafall!



Vi blev förresten inbjuda av Projekt och evenemangtvåorna till en liten "insparkfest", eller vad man ska säga, på torsdag. Det var nån aktivitet efter skolan och sen ut och äta tacobuffé i hamnen på kvällen. Måste komma ihåg att anmäla mig imorrn bara! För det skulle vara kul att vara med på, så man lär känna lite folk.

Kommentarer
Namn: MEMMIE

jag vill ha tacos..

nej men palla kul, jag vill också flytta till nån helt ny stad.
.

2008-09-01 @ 19:30:14
Namn: mamma

Gott för en orolig mamma att höra att allt verkar bra. Och så lite mamma-förmaningar: Glöm nu inte att anmäla dej till "in-sparken", ett perfekt tillfälle att lära känna dina klasskamrater! Och så slipper du ju laga mat den dagen :-)

2008-09-01 @ 20:00:31
Namn: Tiggaren

Missa inte tävlingen där du kan vinna produkter(smink) från Mary Kay. Kolla in http://blogg.tiggaren.se/#post96

2008-09-01 @ 21:21:04
Din blogg/Hemsida: http://blogg.tiggaren.se

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test