When the war is over.


Det var krig. Det var ett riktigt krig på gång. Han kände det. Han, den där mannen vem det nu var, hade känt lukten av kriget. Lukten av bombröken, sprängämnen. Jag hade gått ut och kollat på stjärnorna när jag plötsligt sett en stjärna falla. Så skulle önska mig något, minns jag. Men stjärnan verkade konstig. Inte som en vanligt stjärna. Och jag insäg snabbt att det skulle slå ner i marken. Det gjorde den, och det kom en stor explosion och rök som fyllde hela staden. Jag frågade vad fan det var frågan om. Och inte alls långt efter kom det fler smällar och "stjärnor".
Det var bomber som kom från himlen! Troligen från något plan. Det var här mannen uppenbarade sig. Han satt tanig och blek, trasiga kläder och med en gitarr i famnen. Och skrev sorgliga låtar om kriget. För vad kunde vi göra? Vi kunde fly, men vad hjälpte det. Tiden skulle komma ikapp oss. Kriget.. skulle komma ikapp oss. Det var bara att sitta i trähuset och vänta och hoppas på det bästa, helt enkelt. Men. Vi hade en jäkligt bra utsikt över stan! Som nu då höll på att försvinna.



Sen vaknade jag och hade världens huvudvärk och munnen var snustorr! Klockan var 12 innan jag orkade kliva ur sängen idag. Men vad skulle jag upp tidigt och göra?

Kommentarer
Namn: mamma

Gott att vi lever i ett land där vi slipper uppleva sånt på riktigt. Det räcker att ha det i drömmen... eller hur?

2008-11-13 @ 21:44:49
Namn: Jennie

svar till mamma:

Jaa, det är bra! Men tänk vad hemskt i de länderna där det händer dagligen.

2008-11-13 @ 21:58:26
Din blogg/Hemsida: http://kakuseiheroism.blogg.se/
Namn: Micka

Om man slår upp krig på en sida som jag hittade i drömtydning så står de : Conflicts within yourself. Conflict can occur between your personal drives and the social, political or economic regime you live in. The war might also represent a battle going on between your own gender identity and the opposite gender; between yourself and another person, or your conscious attitudes and your unconscious biological processes and intelligence. Look to the dream for a definition of what the conflict involves.

2008-11-13 @ 23:54:05
Namn: Memmie

läskigt! :o

2008-11-16 @ 11:54:26
Din blogg/Hemsida: http://kawokaw.blogg.se/
Namn: Memmie

läskigt! :o

2008-11-16 @ 11:54:26
Din blogg/Hemsida: http://kawokaw.blogg.se/

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test