Good Charlotte.

Jeezus, inlägget blev längre än förväntat. Big time.

WOW.
Good Charlotte är nog det band jag gillat mest och längst, och lyssnar på fortfarande.
Det är det bandet som följit med mig sen början på tonåren och sitter etsat i bakhuvudet. Deras musik och hjälp mig oerhört mycket under åren. Jag tror nästan jag kan säga att de har hjälpt mig blivit den jag är idag. Ja, det kan jag. De har hjälpt mig att bli den jag är idag. Om det är på gott eller ont - det vet jag däremot inte.

Jag började lyssna på dem genom en kompis som gillade de. Laddade ner trå låtar till att börja med, och var sedan f a s t. Det var precis innan de slog igenom helt och hållet, och varannan tonårstjej lyssnade på dem. Det var innan de hamnade i kändisvärldens alla tidningar och blaskor, och de fortfarande levde som de ville och hade det där lilla.
Man började ta reda på fakta och medlemmerna, bakgrunden etc etc. Det var självklart de två tvillingarna - Benji och Joel - som blev favoriterna. De var grymt söta, otroliga röster och skrev de så underbara texterna. Dessutom gick de ut med hela deras barndom om deras pappa som lämnade dem på julafton, deras mamma som försökte ta hand om fyra barn ensam, hur de blev mobbade i skolan och hur de spelade musik i smyg och bildade band.
Det fick ju inte en att gilla de mindre direkt!
Sen var den den unga Billy med teckningsskillsen. Och Paul den lite knubbiga basisten med gullesmilet. Trummisen vandrade från olika personer, men Aaron var den första som var med och startade bandet. Sedan var Chris som stannade längst i bandet och blev en del av det.
Överallt på internet fanns bilder på dem och små videosnuttar. Datorn var knökad med bilder och hur seg som helst! Ändå är Good Charlottemappen den mapp jag inte tagit bort från min dator. x) Kan inte med mig att göra det bara, haha.

Genom att läsa info om bandet och så där, så fick man reda på deras influences och favoritband, musiksmak och idoler. Man köpte skivor och laddade ner musiken för att se om det var bra (eftersom GC var bra, borde deras favoriter också vara bra?). Och det var de! En massa av den musik jag lyssnade på och lyssnar på har jag funnit genom Good Charlotte. Och sedan genom de nya idolernas idoler etc etc etc. - Där som jag också kan påpeka att de hjälpt mig bli den jag är idag.
Musiken är verkligen superviktig i mitt liv! ♥ Och jag skulle förmodligen inte klara en hel dag utan den musik jag gillar. Eller musik överhuvudtaget.
Sedan har självklart min musik utvecklats och jag har funnit nya band/idoler jag verkligen gillar. Som självklart kommer utifrån, och inte genom GC. Men det ligger nog fortfarande den typ av musik i grunden?

Den 10 mars 2005 fick jag se de live för första gången! Magical moment - hell yeah! Jag trodde aldrig jag skulle bli helt fullt normal efter det, men det blev jag nog. Eller? Vi kom dit ca två timmar innan insläppet ( va, köa en hel dag?! Fanns inte i huvudet då. xP ). Men hade den grymma turen att våran kö - den var uppdelad i två - släpptes in snabbare. Och vi fick väldigt bra platser! Två timmar senare äntrade de scenen, och det var - då - absolut de två bästa timmarna i mitt liv! Herregud, idolerna, hjältarna, stog på scenen bara några meter framför mig. Jeez.

Två år senare såg jag de igen, och upplevde samma scenario! Underbart.


Och nu tre år sen första konserten, fem - sex år sen jag började lyssna på dem så gillar jag de fortfarande! Kanske inte på samma dyrkande sätt, men yeah I like them!

MEN. De har fallit för det så kallade Hollywood-livet. Eller? Dyr villa, flaschiga kläder, paparazzibilder, partykvällar, lyxbilar ... Och ja, jag vet att det är musiken som gäller - it does, här med - men... Paris Hilton och Nicole Richie... hallå....?



GOOD CHARLOTTE (Eller här är enbart Joel och Benji!) -  små oskyldiga pojkar..




Kärlek ♥

Kommentarer

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test