Shoppingen. I bild.

Det här händer inte så ofta, men tänkte visa upp lite av det jag köpte i Karlstad! Kanske för att jag blev nöjd med det. :)
Men allt blev inte med. En del blev helt fail på bild, och en del var bara helt onödigt att fota. tex en svart vanlig tunn tröja, och ett grått linne.
Grejerna till rummet har jag redan packat ner så han inte fota. Och om någon mot förmodan är intresserad av det så kanske jag fixar pics när det är uppen och i ordning!
Men annars detta:

1.
2.3. 4. 5.6.

1. Hello Kitty pyamas! Var prickiga shorts med också, men hade de på mig vid fototillfället, och ville inte fota mina lår eller mitt ass så. Imagine it instead. Prickigt.
2. Ljusrosa tröja med fåglar! :D Söt.
3. Rutig topp med bälte i mitten, typ. (egentligen sjukt att skriva vad det är på bilderna, ni borde se det, righto?)
4. (fortsätter ändå) Grå t-shirt/topp med text "Upon the Meadow".
5. Topp med lite olika grejs på.
6. T.shirt! Tyckte det var en grymt snygg design/bild på den, gillar skarpt. Och dessutom var det snygg / go på.



   
Inne på IKEA fann jag den här boken "En obekväm sanning - om den globala uppvärmningen och vad vi kan göra åt den. av Al Gore".
Den är rätt läskig faktiskt, börja bläddra och läsa lite i den igår när jag skulle sova. Kunde jag sova efter det? Nej. Det är egentligen hemskt vad människan gör mot jorden (woops, jag låter sjuk? :O ) Men det är sant! Snart kommer väl hela jorden gå under, tror inte det dröjer så jäkla länge faktiskt.


Och bara för det var jag ju tvungen att köpa
den här boken! --->
 
Klimatsmart! Lite grejer och etc man kan tänka på i vardagen. Som verkar lite men kan göra mycket på lång sikt. tex. om man byter ut 25 st 0,5 liters PET-flaskor vatten mot samma mängd kranvatten, sparar man 2 kg koldioxid. Och ca 250-300 kronor! Not bad, aight?
Well, kan verka lite nördigt men, det är bra saker att tänka på. :)


Jennie ska rädda världen!!
(för stunden glömmer vi allting jag gör som INTE är miljövänligt, thank you.)

Kommentarer

Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test